![]() |
![]() |
WYPRAWKA SZKOLNA 2011 Dyrektor Zespołu Szkół w Budziszewicach informuje, że w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 roku – „Wyprawka szkolna” ustanowionym uchwałą nr 68/2011 Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011 roku, przyjmowane są wnioski na dofinansowanie zakupu podręczników - dla dzieci rozpoczynających w roku 2011/2012 naukę w klasach I-III szkoły podstawowej i III klasie gimnazjum oraz - dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty) uczęszczającym w roku szkolnym 2011/2012 do szkoły podstawowej lub gimnazjum. Program skierowany jest do dzieci z rodzin, gdzie dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 351 zł netto (art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej) lub do rodzin, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej. Kwota dofinansowania jest różna w zależności od ceny podręczników. Na różnych etapach kształtuje się następująco: klasy I - III SP - do 180 złotych klasa III GIM - do 325 złotych dla uczniów niepełnosprawnych klas I - III SP - do 180 złotych dla uczniów niepełnosprawnych klas IV - VI SP - do 210 złotych dla uczniów niepełnosprawnych klas I - III GIM - do 325 złotych Jak ubiegać się o dofinansowanie: Rodzice składają wniosek o dofinansowanie w szkole, do której uczęszcza dziecko: Do wniosku dołącza się: - zaświadczenie o wysokości dochodów netto obydwojga rodziców lub opiekunów prawnych za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku o dofinansowanie - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego (o ile takie są świadczone) - oryginalny dowód zakupu podręczników – rachunek / faktura (w uzasadnionych przypadkach oświadczenie o cenie zakupionych podręczników) - zaświadczenie z Urzędu Gminy o powierzchni posiadanego lub/i dzierżawionego gospodarstwa rolnego (w ha przeliczeniowych) lub nakaz płatniczy. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną. Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów koszty zakupu podręczników po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości przewidzianej pomocy. Wnioski będą przyjmowane do 15 września 2011 roku w sekretariacie szkoły w godzinach 9.00-14.30 PRZYJMOWANE BĘDĄ TYLKO WNIOSKI Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW Dofinansowanie zostanie wypłacone po otrzymaniu przez gminę dotacji z budżetu państwa. Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie – sekretariat szkoły 44 710 23 21. Wniosek można pobrać w sekretariacie szkoły oraz klikając poniżej. WNIOSEK DO POBRANIA |