n w    w w w w

PDF Drukuj

 WYPRAWKA SZKOLNA 2011

Dyrektor Zespołu Szkół w Budziszewicach informuje, że w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 roku – „Wyprawka szkolna” ustanowionym uchwałą nr 68/2011 Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011 roku, przyjmowane są wnioski na dofinansowanie zakupu podręczników 
-  dla dzieci rozpoczynających w roku 2011/2012 naukę w klasach I-III szkoły podstawowej i III klasie gimnazjum oraz 
-  dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty) uczęszczającym w roku szkolnym 2011/2012 do szkoły podstawowej lub gimnazjum
.
Program skierowany jest do dzieci z rodzin, gdzie dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 351 zł netto (art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej) lub do rodzin, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej. 

Kwota dofinansowania jest różna w zależności od ceny podręczników. Na różnych etapach kształtuje się następująco:
klasy I - III SP  - do 180 złotych
klasa III GIM    - do 325 złotych
dla uczniów niepełnosprawnych klas I - III SP  - do 180 złotych
dla uczniów niepełnosprawnych klas IV - VI SP - do 210 złotych
dla uczniów niepełnosprawnych klas I - III GIM - do 325 złotych

Jak ubiegać się o dofinansowanie:

Rodzice składają wniosek o dofinansowanie w szkole, do której uczęszcza dziecko:

Do wniosku dołącza się:
- z
aświadczenie o wysokości dochodów netto obydwojga rodziców lub opiekunów prawnych za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku o dofinansowanie
- zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z Gminnego Ośrodka Pomocy  Społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego (o ile takie są świadczone)
- o
ryginalny dowód zakupu podręczników – rachunek / faktura (w uzasadnionych przypadkach oświadczenie o cenie zakupionych podręczników)
- z
aświadczenie z Urzędu Gminy o powierzchni posiadanego lub/i dzierżawionego gospodarstwa rolnego (w ha przeliczeniowych) lub nakaz płatniczy.

W
przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną.

Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów koszty zakupu podręczników po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości przewidzianej pomocy.

Wnioski będą przyjmowane do 15 września 2011 roku
w sekretariacie szkoły w godzinach 9.00-14.30

PRZYJMOWANE BĘDĄ TYLKO WNIOSKI Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW

Dofinansowanie zostanie wypłacone po otrzymaniu przez gminę dotacji z budżetu państwa.
Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie – sekretariat szkoły 44 710 23 21.

Wniosek można pobrać w sekretariacie szkoły oraz klikając poniżej.
WNIOSEK DO POBRANIA